Od prores 4444 XQ do šarmantnih plesnih korakov


16.11.2017

Izjave kranjskih gimnazijcev, ki so snemali videospot za Veliki božični koncert 2017

 

Avtorica: Taja Basaj iz 3. d

 

Glede na to, da bo letošnji videospot za gimnazijski novoletni koncert v Cankarjevem domu nekaj izjemnega, saj so se snemanja v celoti lotili dijaki naše šole, sem se odločila, da jim o njihovem delu na terenu zastavim nekaj vprašanj. Vsak izmed njih je imel svojo nalogo, zato so mi vsak s svojega vidika zaupali, kaj natančno so počeli.

 

Juš Hrastnik (direktor fotografije, asistent režiserja, kolorist)

Letošnji videospot se razlikuje od lanskoletnega predvsem po boljši kvaliteti posnetkov, ki smo jo dosegli s profesionalno snemalno opremo, saj smo za snemanje uporabljali filmsko kamero. Spot smo snemali v 4K-resoluciji, v formatu apple prores 4444 XQ, ki zapisuje do 250 Mbps informacij, kar pa pride prav pri postprodukciji. Glavna prednost filmske kamere je tudi v super 35mm senzorju. Snemali smo s stativa ali iz roke, za gibajoče kadre pa smo uporabili tudi segway. Za spot smo si izbrali različne lokacije, ena izmed glavnih je bila Gimnazija Kranj, kjer smo sceno postavili v knjižnici in v razredu. Druga lokacija je bila Logarska dolina, kjer smo lovili jutranjo svetlobo, glavne pevske kadre pa smo posneli na posestvu Brdo pri Kranju. Veliko dela smo imeli tudi s postprodukcijo. Z režiserjem prof. Primožem Zevnikom sva veliko dela vložila v montažo in colorgrade.

 

Gal Nagode (asistent kamere, oblikovalec luči)

Moja najpomembnejša naloga je bila sodelovanje z direktorjem fotografije, Jušem Hrastnikom. Pomagal sem mu pri pripravi kamere in ves čas skrbel za njegovo varnost, ker je bil pri snemanju s segwaya osredotočen le ne kadre. Z Jušem sva se dogovorila tudi o postavitvi scene in luči, ki jih je bilo letos res ogromno. To pa zato, ker je za dobre posnetke potrebna velika količina svetlobe. Luči so bile res največji logistični zalogaj, saj jih je bilo treba pred vsakim snemanjem pripeljati na gimnazijo, jih raznositi na lokacijo snemanja in jih pravilno postaviti, da ni bilo senc. Pri tem nam je bil v veliko pomoč Aljaž Lavtižar s tehnično ekipo. Prvič pa smo letos uporabili tehniko kontra luči, ki prispevajo k bolj atraktivnim prizorom, še posebej v kombinaciji z meglo. Pred vsakim snemanjem sva z Jušem izbrala primeren white balance glede na svetlobo. Odločala sva se med 3200 K in 5600 K. Pomemben je zato, da je bela barva na posnetku res videti bela.

 

Dan Ažman (ozvočevalec na snemalnih lokacijah, bobnar)

Pri letošnji produkciji sem skrbel za koordiniranje glasbenikov, pevcev, vaj, snemanja v studiu, sam pa sem bil tudi del priložnostne zasedbe glasbenikov, ki smo jo sestavili posebej za ta spot. Na snemanjih sem bil odgovoren za postavitev ozvočenja in posledično playback, da so plesalci lahko plesali, ter foto in video dokumentiranje snemanja (zakulisja produkcije). Prav tako sem bil glavni šofer za razvažanje opreme, na zadnjem snemanju v Logarski dolini pa sem bil osebni voznik Juša, Gala in Aljaža, se pravi glavne tehnične podpore. Ravno s tega zadnjega snemanja pa moram omeniti dogodivščino, ki se nam je pripetila: Kot je že skoraj običaj, smo imeli tudi letos manjšo težavo z avtomobilom. Lansko leto na Vršiču smo zdrsnili v jarek, letos pa sem na Pavličevem sedlu obtičal v snegu, ko sem sredi ozke ceste moral obrniti avto in sem bil prisiljen zapeljati v sneg. Avto ima sicer štirikolesni pogon in mislili smo, da bomo zlahka obrnili. Vendar smo se zmotili, saj sem imel zaradi rahlo obrabljenih (sicer zimskih) pnevmatik slab oprijem. Šele po več neuspelih poskusih in potiskanju avtomobila nam ga je končno uspelo spraviti iz snega. S tem smo se torej (že drugič) naučili, da se v snegu ne gre zanašati (samo) na štirikolesni pogon.

 

Aljaž Lavtižar (vodja tehnične ekipe)

Snemanje letošnjega napovednika je bilo precej drugačno od lanskoletnega. Pravzaprav popolnoma drugačno. Od same skladbe, za katero se mi zdi, da vnaša popolnoma drugačen pridih prejšnjim, bolj umirjenim napovednikom, preko opreme, s katero smo delali, do same izvedbe snemanj. Med letošnjim snemanjem sem jaz, glede na lansko leto, zamenjal Gala, ki je takrat odlično skrbel za pripravo scene, vodenje tehnične ekipe in ostale malenkosti, ki sploh niso tako majhne in jih je potrebno organizirati za nemoten potek snemanja. On se je tako lahko posvetil pripravi luči in pomoči snemalcu, da je imel vse na voljo ob pravem trenutku. Ko se je ponudila priložnost, sem še sam poprijel za malo kamero, s katero smo snemali dogajanje v zakulisju, kadar pa je moral Dan odplesati svoje šarmantne plesne korake, sem vskočil v vlogo upravljalca playbacka, za kar je sicer skrbel on. Na koncu seveda ne morem mimo našega prof. Zevnika, ki kljub neskončnim ponovitvam kadrov in zgaranosti vztraja pri svojem delu in s srcem vodi barko nastopajočih in naše produkcijske ekipe.

 

 

Za poročilo celotnega dogajanja skozi oči plesalke pa sem prosila Julijo Horvat, ki nam je doživeto opisala svoje vtise s snemanj.

 

Ne mraz ne vožnja po ovinkasti cesti proti Logarski dolini ter ponavljanje iste koreografije niso zasenčili druženja s prijatelji, smeha in nepozabnih dogodivščin. Taki dnevi ti dajo potrditev, da je vredno delati tisto, kar ti je všeč. Snemati s tako ekipo je neverjetna izkušnja, saj čisto nikoli nismo bili prepuščeni naključju. Najprej smo sestavili koreografijo, potem pa smo se odpravili na zanimive lokacije Slovenije in posneli različne kadre. Lovili smo jutranjo svetlobo in se izogibali zasneženim cestam. Ni bilo ovire, ki bi nas zaustavila, saj sta nam dobra volja in vroč čaj pognala kri po žilah. Vsak tak dogodek popestri naša gimnazijska leta.

Pa še res je, prepričana sem, da nam bo to snemanje prav vsem ostalo v lepem spominu.            

 

 



   
         
   

Uporabne povezave

2016 2017 2018
november december januar
p t s č p s n
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Sledite Gimnaziji Kranj na:
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Sodelujemo z: